صدای مشتری - با ما تماس بگیرید: 4121 - 041 داخلی 1
ما را دنبال کنید


در مورد بهبود دهنده نان چه میدانیم
نان جز اولین مایحتاج مردم در سبد غذایی می‌باشد. بهبود دهنده نان برای افزایش کیفیت نان استفاده می‌شود. بهبود دهنده نان برای افزایش طول عمر نان و تازگی آن استفاده می‌شود.

در مورد بهبود دهنده نان چه میدانیم

 

نان جز اولین مایحتاج مردم در سبدغذایشان می‌باشد. بهبود دهنده نان برای افزایش کیفیت نان استفاده می‌شود. بهبود دهنده نان برای افزایش طول عمر نان و تازگی آن استفاده می‌شود.

بهبود دهنده نان چیست؟

نان در کشور ما جز اولین‌ها در سبد غذایی مردم است و متاسفانه کیفیت نان‌ها آنجور که باید نیست.  مصرف سرانه نان در ایران 164 کیلوگرم است این در حالی است که مصرف سرانه نان در اروپا 68 کیلوگرم است.

بهبود دهنده کلمه‌ای آشنا در صنعت نان می‌باشد. بهبود دهنده نان باعث افزایش کیفیت نان می‌شود.بهبود دهنده نان باعث افزایش ماندگاری نان می‌شود. در قدیم از روغن به عنوانبهبود دهنده نان استفاده می‌کردند. بعد از آن از مواد شیمیایی به عنوان بهبود دهنده استفاده می‌کردند اما این روزه از آنزیم استفاده می‌شود که فاقد مواد شیمیایی است.

بهبود دهنده نان به گسترش خمیر کمک می‌کند هم چنین بهبود دهنده نان به ورآمدن خمیر کمک می‌کند.بهبود دهنده نان از خوابیدن خمیر در مرحله تخمیر نهایی و پخت نان جلوگیری می کند. بهبود دهنده ها  flour improver  ترکیباتی هستند که با ایجاد انعطاف پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت سبب بهبود کیفی محصول نهایی می شوند.

بهبود دهنده ها به نانوا کمک می کند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر و با قابلیت حفظ تازگی بیشتر در طول مدت زمان مصرف تولید نماید. معمولا بهبود دهنده برای خمیرهایی است که خمیرمایه دارند و مدت ور آمدن طولانی دارند.

نمک به عنوان طعم دهنده و امولسیون کننده (یکنواخت کننده) در نان اضافه می شود.

آب جزء اصلی خمیر است آب استفاده شده نباید سختی گیری شده باشد چرا که وجود سختی آب بخشی از مشخصه های نامطلوب آرد را بهبود می بخشد.

آرد سویای بدون چربی، وسیعترین کاربرد را در صنایع نانوایی دارد.در بین محصولات سویایی ، آرد سویای بدون چربی می تواند بهترین منبع ایزوفلاون ها و سایر ریز مغذی هایی که باعث فواید مثبت در سلامتی می شوند باشد زیرا آنها محصول سویایی با حداقل فرآوری می باشند.آرد سویای بدون چربی حاوی 50 درصد پروتئین است که آن را نسبت به آرد سویای پرچرب یک منبع غنی از پروتئین می سازد.ونان را سفید میکند.

ترکیبات بیوپان از آنزیم هاى طبیعى تشکیل شده در گندم و سایر غلات وجود دارد. استفاده مناسب و متعادل آنزیم هاى طبیعى در بیوپان موجب شده که به استفاده از مواد شیمیایى مختلف به عنوان فعال کننده یا مواد مضرى مانند جوش شیرین نیازى نباشد. حضور آنتى اکسیدان هاى طبیعى موجود در این آنزیم ها نیز به سلامت و بهداشت جامعه کمک مى کند و نان تولید شده به دلیل تخمیر کامل هیچگونه مشکل گوارشى ایجاد نمى کند.

با استفاده از آنزیم بیوپان زمان خواب خمیر بسیار کوتاه شده و آماده پخت مى شود. کامل بودن تخمیر خمیرنان نیز مانع استفاده بیش از حد مجاز از نمک شده بدلیل تخمیر کامل که علاوه بر جلوگیرى از تخریب کیفى نان، از ابتلاى افراد جامعه به نارسایى هاى قلبى، فشار خون و مشکلات کلیوى پیشگیرى مى کند.